17445 προϊοντα για καθε αναγκη
To καλάθι σας δεν έχει προϊόντα. Βρείτε ό,τι χρειάζεστε ανάμεσα από 17445 προϊόντα για κάθε σας ανάγκη

Εμμηνόπαυση: Πώς θα διακρίνεις τα πρώτα σημάδια και πως θα προετοιμαστείς σωστά

Εμμηνόπαυση: Τι πρέπει να γνωρίζει κάθε γυναίκα

Τι είναι η εμμηνόπαυση:

Οι γυναίκες που ξεπερνούν την ηλικία των 40 και με βάση κληρονομικούς παράγοντες είναι πιθανό να βρεθούν στη φάση της εμμηνόπαυσης. Η ηλικία που θα φτάσεις στην εμμηνόπαυση ποικίλει αλλά κατά μέσο όρο συμβαίνει σε γυναίκες ηλικίας 40 έως 50 ετών.

Η εμμηνόπαυση μπορεί να προκαλέσει μεγάλες αλλαγές στο γυναικείο σώμα και τα συμπτώματά που παρουσιάζει είναι αποτέλεσμα της πτώσης της παραγωγής οιστρογόνων και προγεστερόνης στις ωοθήκες.

Τα  πιο συχνά συμπτώματα που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες γυναίκες είναι οι διαταραχές στην περίοδο, οι εξάψεις και οι μεταπτώσεις στη διάθεση. Άλλα συμπτώματα που αναφέρουν γυναίκες σε εμμηνόπαυση είναι: πνευματική σύγχυση, διαταραχή στη μνήμη και τη σκέψη και τη συγκέντρωση, κυκλοθυμία, αίσθημα θλίψης και κάποιες φορές κατάθλιψη, διαταραχή στον ύπνο, απώλεια λίμπιντο ή ελαττωμένη επιθυμία για επαφή αλλά και ξηρότητα στον κόλπο.

Ιδού και οι ερωτήσεις που κάθε γυναίκα θα ήθελε να κάνει για την εμμηνόπαυση:

 

Σε ποια ηλικία θα πρέπει να περιμένω να μπω σε εμμηνόπαυση.

Η μέση ηλικία εμμηνόπαυσης είναι τα 51 έτη. Η πλειοψηφία των γυναικών σταματά να έχει περίοδο ανάμεσα στις ηλικίες 45 έως 55 ετών. Το στάδιο που προηγείται της εμμηνόπαυσης, με τα επίπεδα της λειτουργίας των ωοθηκών να φθίνουν, έρχονται ακόμα και χρόνια πριν την εμμηνόπαυση. Από την άλλη, υπάρχουν γυναίκες που έχουν έστω και άστατη, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας των πενήντα. Η ηλικία στην οποία μπαίνουμε τελικά στην εμμηνόπαυση φαίνεται πως είναι γενετικά προκαθορισμένη αλλά παράγοντες όπως το κάπνισμα και η εμμηνόπαυση μπορούν να επιβαρύνουν την παραγωγή ωαρίων, καταλήγοντας νωρίτερα σε εμμηνόπαυση.

Προ κλιμακτήριος και εμμηνόπαυση: Ποια είναι η διαφορά;

Η προκλιμακτήριος είναι η περίοδος ακριβώς πριν την εμμηνόπαυση.

Κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτή, το σώμα προετοιμάζεται για να περάσει στην εμμηνόπαυση. Αυτό σημαίνει πως η παραγωγή ορμονών αρχίζει να φθίνει στις ωοθήκες και μπορεί σταδιακά και παροδικά να νιώθεις συμπτώματα όπως οι εξάψεις ή η άστατη περίοδος.

Όταν θα σταματήσεις να έχεις έμμηνο κύκλο για 12 συνεχείς μήνες, τότε έχεις περάσει στην εμμηνόπαυση.

Ποια συμπτώματα συμβαίνουν στα σώμα εξαιτίας των χαμηλών επιπέδων οιστρογόνων;

Περίπου το 75% των γυναικών νιώθουν εξάψεις στη διάρκεια της εμμηνόπαυσης κατά τη διάρκεια της ημέρας ή της νύχτας. Κάποιες γυναίκες παρουσιάζουν και μυϊκούς πόνους ή πόνους στις αρθρώσεις γνωστούς και ως αρθραλγία ή εναλλαγές στη διάθεση.

Πως θα καταλάβεις πως έχεις εξάψεις;

Κατά τη διάρκεια των εξάψεων, θα νιώσεις τη θερμοκρασία του σώματός σου να ανεβαίνει, ειδικά στο πάνω μέρος του κορμιού και μπορεί να κοκκινίσεις. Εξαιτίας αυτών, θα ιδρώσεις, θα ανέβουν οι παλμοί της καρδιάς και μπορεί να έχεις τάση για λιποθυμία.

Μετά την έξαψη, μπορεί να νιώσεις πως κρυώνεις ενώ εξάψεις μπορεί να έχεις αρκετές ή λιγότερες φορές μέσα στην ημέρα.

Για να αποφύγεις τις πολλές εξάψεις: μείωσε την κατανάλωση αλκοόλ, απόφυγε τα καυτερά φαγητά, το άγχος και τα πολύ ζεστά μέρη, προσπάθησε να χάσεις βάρος αν είσαι υπέρβαρη και ντύσου με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορείς να αφαιρείς ρούχα σε κάθε έξαψη.

Δείτε όλα τα συμπληρώματα για τη ρύθμιση της ορμονικής δραστηριότητας κατά την εμμηνόπαυση εδώ

Πώς επηρεάζει η εμμηνόπαυση την υγεία των οστών:

Η μείωση των επιπέδων των οιστρογόνων μπορεί να επηρεάσει την ποσότητα ασβεστίου στα οστά, φτάνοντας μέχρι και την οστεοπόρωση. Αυτή η κατάσταση μπορεί να σε κάνει πιο ευάλωτη σε κατάγματα, πόνο στον ισχίο και τη σπονδυλική στήλη. Για να διαφυλάξεις την υγεία των οστών: Κατανάλωσε τροφές πλούσιες σε ασβέστιο (σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα), πάρε συμπλήρωμα βιταμίνης D, ασκήσου τακτικά και με βάρη, μείωσε την κατανάλωση αλκοόλ και απόφυγε το κάπνισμα.

Είναι τα καρδιακά νοσήματα συνδεδεμένα με την εμμηνόπαυση;

Όλες οι καταστάσεις που σχετίζονται με την υγεία της καρδιάς, θα έρθουν στο προσκήνιο στη διάρκεια της εμμηνόπαυσης, όπως η ζαλάδα ή οι αυξημένοι καρδιακοί παλμοί.

Τα μειωμένα επίπεδα οιστρογόνων μπορούν να αποτρέψουν το σώμα  από τη διατήρηση ευέλικτων των αρτηριών κι αυτό μπορεί να επηρεάσει την ροή του αίματος, δημιουργώντας προβλήματα όπως η υπέρταση.

Μπήκα στην εμμηνόπαυση, θα πάρω κιλά;

Οι ορμονικές αλλαγές όπως συμβαίνει σε όλες τις χρονικές περιόδους, έτσι και στην εμμηνόπαυση μπορούν να προκαλέσουν αύξηση του σωματικού βάρους. Επικεντρώσου σε μια ισορροπημένη διατροφή για να καταπολεμήσεις καρδιαγγειακά νοσήματα, διαβήτη και άλλες καταστάσεις που συνδέονται με το γήρας και την εμμηνόπαυση.

We care αγαπημένα προϊόντα για τη φάση της εμμηνόπαυσης

Newsletter
Ενημερωθειτε για νεα και αποκλειστικες προσφορες

Εγγραφή στο newsletter

To Wecare θα μπορεί χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που παρέχετε σε αυτή τη φόρμα για να έρθει σε επαφή μαζί σας για ενημερώσεις με νέα & προσφορές. Επιβεβαιώστε όλους τους τρόπους που θα θέλατε να μας ακούσετε:

Ρυθμίσεις cookies

Τα cookies είναι μικρά αρχεία κειμένου που περιέχουν πληροφορίες που αποθηκεύονται στον web browser του υπολογιστή σου κατά την περιήγησή σας στην ιστοσελίδα του Wecare Eshop και μπορούν να αφαιρεθούν ανά πάσα στιγμή.

Ακολουθήστε μας στο Instagram!
wecare.gr